• OMX Baltic−0,18%261,99
  • OMX Riga0,59%892,39
  • OMX Tallinn−0,37%1 685,67
  • OMX Vilnius−0,06%1 002,37
  • S&P 5000,28%5 718,57
  • DOW 300,15%42 124,65
  • Nasdaq 0,14%17 974,27
  • FTSE 1000,36%8 259,71
  • Nikkei 2250,67%37 974,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%101,65
  • OMX Baltic−0,18%261,99
  • OMX Riga0,59%892,39
  • OMX Tallinn−0,37%1 685,67
  • OMX Vilnius−0,06%1 002,37
  • S&P 5000,28%5 718,57
  • DOW 300,15%42 124,65
  • Nasdaq 0,14%17 974,27
  • FTSE 1000,36%8 259,71
  • Nikkei 2250,67%37 974,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%101,65
  • 27.08.15, 14:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Šveits rajas läbi Alpide võimsa transpordiarteri

Šveitsis jõudis lõpule maailma pikima ja sügavaima raudteetunneli tehniline seadistamine, kirjutas The Daily Mail.
Gotthardi raudteetunnel Šveitsis
  • Gotthardi raudteetunnel Šveitsis Foto: epa
Gotthardi tunnelit on 57 kilomeetrit, seda on 3 km rohkem, kui senisel maailma rekordihoidjal, Jaapani Seikani tunnelil.
"Kui see avatakse, saab sellest Šveitsi raudtee kõige turvalisem lõik," kommenteeris tunneli ehitaja ettevõte AlpTransit Gotthard AG. Lähinädalail antakse luba valgustus-, side- ja ventilatsioonisüsteemi katseteks ning nendega peaks alustatama oktoobris.
Selleks, et tunnel avada püsiliikluseks, tuleb seal teha umbes 3000 testsõitu. Esimesed reisirongid on kavas liinile lasta tuleva aasta juunis, regulaarliiklus avatakse 2016. aasta detsembris.
Tunnel võimaldab reisijal jõuda Zürichist Milanosse 200km tunnikiirusel kahe tunni ja 50 minutiga. Seni sõitis rong seda vahemaad 3 tunni ja 40 minutiga.
Gotthardi hakati rajama 1996. aastal, puurimine lõpetati 2010. ning relsside paigaldus 2014. aastal. Tunnel valmis päevas umbes 30 meetri kaupa, selle ehitusel töötas 2000 inimest ning hukkus 8 töölist.
Gigantse projekti esialgseks hinnaks oli 9 miljardit eurot.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 14:27
Regiooni suurim jätkusuutlikkuse festival Impact Day toob kohale tõelised tipptegijad
10.-12. oktoobrini leiab Tallinnas asuvas Põhjala tehases juba kolmandat korda aset jätkusuutlikkuse festival Impact Day, mis toob erinevatest maailma paikadest kohale oma valdkonna tõelised tipud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele